در کشور ماه نیز در حالی کارشناسان سابقه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایران را مربوط به دهه ۱۳۷۰ میدانند که تا به امروز و با گذشت بیش از ۳ دهه تلاش، تولید خودروهای برقی در ایران فقط در حد رونمایی بوده است و دلیل این موضوع نیز از نگاه کارشناسان به نبود زیرساختهای استفاده از خودروهای برقی بازمیگردد.
با وجود هدفگذاری شرکتهای بزرگ خودروساز و رسیدن به مرحله صنعتیسازی در پروژهای مثل تارای برقی در ایران خودرو و رونمایی از ساینا برقی در سایپا با این حال مسئولان وزارت صمت معتقدند که مشکلات نرمافزاری و ضعف صنعت قطعهسازی در تولید قطعات الکترونیک دو چالش بزرگ در تولید خودروهای برقی و الکتریکی در کشور است و باید به رفع ضعفهایمان در مسیر الکترونیک و همچنین تشکیل قطعهسازان تیروان در این بخش بپردازیم.
اما کارشناسان معتقدند مهمترین مانع برای توسعه و تولید خودروهای برقی در ایران، نبود هماهنگی بین نهادهای گوناگون و همچنین فقدان زیرساخت لازم برای خودروهای برقی از جمله ایستگاههای شارژ باتری است که به نظر میرسد فرآیندی زمانبر و پرهزینه بوده و دولت و خودروسازان باید چارهای برای حل این مشکل بیندیشند.