کد خبر : ۵۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
وزیر صمت در حالی وعده ورود ۱۰۰ هزار تاکسی برقی به شهر‌های بزرگ تا پایان سال را می‌دهد که کارشناسان معتقدند بعید است زیرساخت‌های خودرو‌های برقی به زودی در کشور فراهم شود.
به گزارش خودروکار - با گسترش خودرو‌های برقی در کشور‌های دنیا، این روز‌ها بیش از پیش حرف از این خودرو‌ها در محافل مختلف شنیده می‌شود.

در کشور ماه نیز در حالی کارشناسان سابقه طراحی و تولید خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی در ایران را مربوط به دهه ۱۳۷۰ می‌دانند که تا به امروز و با گذشت بیش از ۳ دهه تلاش، تولید خودرو‌های برقی در ایران فقط در حد رونمایی بوده است و دلیل این موضوع نیز از نگاه کارشناسان به نبود زیرساخت‌های استفاده از خودرو‌های برقی بازمی‌گردد.

با وجود هدف‌گذاری شرکت‌های بزرگ خودروساز و رسیدن به مرحله صنعتی‌سازی در پروژه‌ای مثل تارای برقی در ایران خودرو و رونمایی از ساینا برقی در سایپا با این حال مسئولان وزارت صمت معتقدند که مشکلات نرم‌افزاری و ضعف صنعت قطعه‌سازی در تولید قطعات الکترونیک دو چالش بزرگ در تولید خودرو‌های برقی و الکتریکی در کشور است و باید به رفع ضعف‌هایمان در مسیر الکترونیک و همچنین تشکیل قطعه‌سازان تیروان در این بخش بپردازیم.

اما کارشناسان معتقدند مهم‌ترین مانع برای توسعه و تولید خودرو‌های برقی در ایران، نبود هماهنگی بین نهاد‌های گوناگون و همچنین فقدان زیرساخت لازم برای خودرو‌های برقی از جمله ایستگاه‌های شارژ باتری است که به نظر می‌رسد فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه بوده و دولت و خودروسازان باید چاره‌ای برای حل این مشکل بیندیشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران